Friday, September 3, 2010

[16] Hotel : Felda Residence Kuala Terengganu


Hotel Felda Residence, Kuala Terengganu adalah salah sebuah hotel yang unik di Kuala Terengganu. Bangunannya yang berbentuk seperti rebung yang tinggi menghadap Sungai Terengganu memang akan membuat pengunjung teruja menginap di sini. Di hotel ini, anda dapat menikmati pemandangan Sungai Terengganu yang cantik dan kelihatan kapal-kapal dan perahu nelayan yang menyusuri sungai Terengganu


lobi hotel

Hotel Felda Residence Kuala Terengganu terletak bersebelahan dengan Waterfront dan Kampung Cina (1km).ia terletak di tengah pusat bandar Kuala Terengganu. Jarak tempat-tempat menarik lain di sekitar Kuala Terengganu adalah seperti berikut: Pasar Payang (2km), Kampung Losong (2km)


pemandangan dari tingkat atas hotel

Hotel 19 tingkat ini mempunyai sebuah lif yang menghadap ke Sungai Terengganu. Jika anda menaiki lif sehingga ke tingkat 19 yang terletak Dewan Andaman, anda akan berasa seperti menaiki sebuah permainan yang mengujakan ke tingkat paling tinggi dan dapat melihat keseluruhan bandaraya pesisiran pantai Kuala Terengganu.


Hotel ini juga menawarkan buffet makanan seperti BBQ, steamboat secara open air dan anda juga boleh mengadakan majlis perkahwinan di muara Sungai Terengganu sambil menikmati angin bayu laut yang berhembus lembut. Selain itu, Harga bilik yang terdapat di hotel ini juga adalah amat berpatutan. Perkhidmatan wifi juga disediakan di bilik.

Maklumat lanjut tentang hotel ini, boleh layari di sini

No comments:

Post a Comment